Strona główna > Zarządzenia > WÓJTA GMINY NOWA WIEŚ WIELKA - Kierownika > 2008 |
Zarządzenie nr 41/08WÓJTA GMINY NOWA WIEŚ WIELKA - Kierownikaz dnia 28 października 2008w sprawie rocznej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka.
Zarządzenie nr 41/08
WÓJTA GMINY NOWA WIEŚ WIELKA - Kierownika
z dnia 28 października 2008
w sprawie rocznej inwentaryzacji składników majątkowych w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka.
Na podstawie art. 10 ust. 1, art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694, z 2003 r. Nr 60, poz. 535, Nr 139, poz. 1324, z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 124, poz. 1152, Nr 145, poz. 1535, Nr 146, poz. 1546, Nr 213, poz. 2155, Nr 229, poz. 2276, z 2005 r. Nr 10, poz. 66, Nr 184, poz. 1539, Nr 213, poz. 2155, z 2006 r. Nr 157, poz. 1119, Nr 267, poz. 2252, z 2007 r. Nr 208, poz. 1540 oraz z 2008 r. Nr 63, poz. 393, Nr 144, poz. 900, Nr 157, poz. 1119), w związku z § 36 pkt 2 Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka wprowadzonego Zarządzeniem 58/07 Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka z dnia 3 grudnia 2007 r., ze zm. zarządzam, co następuje:
§ 1. Przeprowadzam w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka roczną inwentaryzację składników majątkowych, określonych w § 4 niniejszego zarządzenia.
§ 2.1 W celu przeprowadzenia inwentaryzacji powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
1) Mirosław Bogusz - przewodniczący, zastępca kierownika Urzędu Stanu
Cywilnego w Urzędzie Gminy Nowa Wieś Wielka,
2) Łukasz Michalik - zastępca przewodniczącego, podinspektor ds. obsługi
Informatycznej i promocji Gminy w Referacie
Organizacyjnym Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka,
3) Małgorzata Murawska - członek, inspektor ds. wymiaru i poboru podatków w
Referacie Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Nowa
Wieś Wielka.
2. Do zadań Komisji inwentaryzacyjnej należy w szczególności:
1) ustalenie pól spisowych inwentaryzacyjnych składników majątkowych,
2) przeszkolenie osób biorących udział w spisie z natury,
3) przygotowanie dokumentacji z przebiegu i rozliczenia inwentaryzacji,
4) gospodarowanie arkuszami spisu z natury,
5) kontrola przebiegu inwentaryzacji,
6) ustalenie przyczyn powstania różnic inwentaryzacyjnych i przedłożenie wniosków w
sprawie ich rozliczenia,
7) sporządzenie sprawozdania z przebiegu inwentaryzacji.
§ 3.1 Komisja wykonuje zadania przy współudziale zespołów spisowych, w składach
określonych w § 4 niniejszego zarządzenia.
2. Do zadań zespołów spisowych należy w szczególności:
1) zapoznanie się z Instrukcją inwentaryzacyjną i udział w szkoleniu inwentaryzacyjnym,
2) przeprowadzenie spisu z natury w wyznaczonych terminach i na ustalonych polach
spisowych,
3) ustalenie rzeczywistej ilości poszczególnych składników majątkowych,
terminowe przekazanie arkuszy spisu z natury przewodniczącemu Komisji
Inwentaryzacyjnej.
§ 4. Inwentaryzacją należy objąć niżej wymienione składniki majątkowe:
Nazwa składnika
majątkowego
Miejsce inwentaryzacji
Sposób przeprowadzenia inwentaryzacji
Termin
inwentaryzacji
Skład zespołu spisowego
Lp.
1
2
3
4
5
1.
Należności i zobowiązania wobec kontrahentów
RBF
Uzyskanie od banków i kontrahentów potwierdzeń stanu aktywów i pasywów wykazanych w księgach rachunkowych
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
T. Paciorek
D. Wydran
2.
Należności i zobowiązania wobec pracowników oraz należności i zobowiązania publiczno-prawne
RBF
Porównanie danych ksiąg rachunkowych z dokumentami i weryfikacja realnej wartości składników
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
K. Halamus
T. Paciorek
3.
Należności sporne i wątpliwe
RBF
Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja ich realnej wartości
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
T. Paciorek
H. Kucharska
4.
Pożyczki i kredyty
RBF
Uzyskanie pisemnego potwierdzenia wykazanych sald
od
31.12.2008 r.
do
14. 01.2009 r.
T. Paciorek
D. Wydran
5.
Środki trwałe z wyjątkiem trudno dostępnych oglądowi, rzeczowe składniki majątku obrotowego
RBF
Spis ilości z natury, wycena wartości, porównanie wartości z danymi w księgach rachunkowych, rozliczenie różnic
od
31.12.2008 r. do
14.01.2009 r.
T. Paciorek
K. Halamus
6.
Środki pieniężne w kasie (z wyjątkiem zgromadzonych na rachunkach bankowych), akcje, obligacje i inne papiery wartościowe
RBF
Spis z natury, wycena, porównanie wartości z danymi ksiąg rachunkowych na ostatni dzień roku obrotowego
od
31.12.2008 r. do
14.01.2009 r.
B. Noszkowicz
H. Kucharska
7.
Środki pieniężne zgromadzone na rach. bankowych
RBF
Uzyskanie od banków potwierdzeń prawidłowości sald wykazanych w księgach rachunkowych, stan tych aktywów oraz wyjaśnienie różnic
od
31.12.2008 r. do
14.01.2009 r.
D. Wydran
T. Paciorek
8.
Grunty i środki trwałe trudno dostępne oglądowi
RBF
Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja realnej wartości tych składników
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
B. Noszkowicz
R. Krzyżanowski
K. Halamus
9.
Środki trwałe oraz maszyny i urządzenia objęte inwestycją rozpoczętą
RBF
Spis z natury na ostatni dzień roku obrotowego
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
B. Cabańska
R. Krzyżanowski
M. Derkowski
10.
Wartości niematerialne i prawne
RBF
Porównanie danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacja realnej wartości tych składników
od
31.12.2008 r.
do
14.01.2009 r.
K. Halamus
W. Kowalska
§ 5. Zobowiązuję Skarbnika Gminy do wyceny i rozliczenia spisu z natury w formie zestawienia różnic inwentaryzacyjnych i przekazania ich w terminie do 15 stycznia 2009 roku przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 6. Zobowiązuję Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej do nadzoru nad pracą zespołów spisowych i przebiegiem inwentaryzacji oraz do przedstawienia w terminie do 31 stycznia 2009 roku sprawozdania z rozliczenia inwentaryzacji.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
metryczka
Opublikował: Małgorzata Ćwierdzińska (4 listopada 2008, 13:57:53)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 3094