Prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Opróżnianie zbiorników
bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych
Uzyskanie
zezwolenia na prowadzenie działalności w
zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości
ciekłych na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka
Podstawa prawna
- ustawa z dnia
13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2019
r. poz. 2010 ze zm.),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania
administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie
skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 ze zm.),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 17
października 2002 r. w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do
stacji zlewnych (Dz.U z 2002 r. nr 188 poz. 1576),
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12
listopada 2002 r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz.U. z 2002
r. nr 193 poz. 1617),
- uchwała Nr XX/147/16 Rady Gminy Nowa Wieś Wielka z
dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na
terenie Gminy Nowa Wieś Wielka (Dz. Urz. Woj.- Pom. poz. 1289, zm. Dz. Urz.
Woj. Kuj.-Pom. z 2017 r. poz. 4115),
- uchwała Nr XXIII/204/12 Rady Gminy
Nowa Wieś Wielka z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie określenia wymagań, jakie
powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na
prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i
transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka (Dz. Urz. Woj. Kuj.-Pom. z 2013 r.
poz. 264).
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na
opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości
ciekłych (w zał. wzór wniosku).
Zaświadczenie lub oświadczenie
o braku zaległości podatkowych.
Zaświadczenie lub oświadczenie
o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne.
Dokument potwierdzający
gotowość odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną.
Potwierdzone za zgodność z
oryginałem kopie dowodów rejestracyjnych pojazdów z ważnym przeglądem
technicznym wraz z dokumentem potwierdzającym prawo do ich
użytkowania (w przypadku przedsiębiorcy nie będącego właścicielem
pojazdów).
Dokument potwierdzający posiadanie
tytułu prawnego do dysponowania nieruchomością (terenem), na którym zlokalizowana
będzie baza transportowa z miejscem postojowym, wykorzystywana przy
wykonywaniu usług objętych wnioskiem.
Potwierdzenie możliwości mycia
i dezynfekcji pojazdów.
Potwierdzona za zgodność z
oryginałem kserokopia dowodu wpłaty opłaty skarbowej za wydanie
zezwolenia.
W przypadku złożenia kopii, należy
dostarczyć oryginały dokumentów do wglądu.
Składający oświadczenie jest
obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.
Opłaty
- 107,00 zł - opłata skarbowa za wydane zezwolenia
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
- 53,50 zł - opłata skarbowa za przedłużenie terminu
ważności lub zmianę warunków wydanego zezwolenia, jeżeli dotyczy rozszerzenia
zakresu działalności objętej zezwoleniem (50% stawki określonej od zezwolenia);
- 17,00 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu
stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa;
- 24,00 zł –
opłata skarbowa za wydanie duplikatu zezwolenia.
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy
Urzędu Gminy Nowa Wieś Wielka, ul. Ogrodowa 2
nr: 61 8142 1059 0616 3365 2000 0001
w Banku
Spółdzielczym w Bydgoszczy O/Złotniki
Kujawskie.
Termin załatwiania sprawy
Wydanie decyzji administracyjnej następuje bez zbędnej
zwłoki, jednak nie później niż w ciągu miesiąca od daty wpływu wniosku. W
przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch
miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminów załatwienia sprawy nie
wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych
czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień,
spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Organ administracji publicznej, przed wydaniem
zezwolenia, może:
Wezwać przedsiębiorcę do
uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, jednak nie krótszym niż 14 dni,
brakującej dokumentacji poświadczającej, że przedsiębiorca spełnia warunki
określone przepisami prawa, wymagane do wykonywania działalności objętej
zezwoleniem.
Dokonać kontrolnego sprawdzenia
faktów podanych we wniosku o udzielenie zezwolenia w celu stwierdzenia,
czy przedsiębiorca spełnia warunki wykonywania działalności objętej
zezwoleniem.
Dodatkowe informacje
1. Zezwolenie wydaje się na czas
określony, nie dłuższy niż 10 lat.
2.
Przedsiębiorca jest zobowiązany niezwłocznie zgłaszać Wójtowi wszelkie zmiany
danych określonych w zezwoleniu.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium
Odwoławczego w Bydgoszczy za pośrednictwem Wójta Gminy Nowa Wieś Wielka w
terminie 14 dni od dnia doręczenia stronie decyzji.
metryczka
Wytworzył: Wojciech Oskwarek (10 września 2014)
Opublikował: Piotr Łęgowski (17 września 2014, 17:58:19)
Ostatnia zmiana: Anna Bialik-Pieszak (13 stycznia 2021, 14:50:51)
Zmieniono: Aktualizacja wykazu przedsiębiorców
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 5582