NULL string(0) ""

Uchwała nr Nr XXVI/266/05RADY GMINY NOWA WIEŚ WIELKAz dnia 6 maja 2005w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnej Tamary Suchańskiej.Na podstawie art. 190 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. ordynacja wyborcza do rad gmin, powiatów i sejmików województw ( Dz. U. z 2003 r. Nr 159, poz. 1547, oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219, Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1760) uchwala się co następuje:

Uchwała nr Nr XXVI/266/05
RADY GMINY NOWA WIEŚ WIELKA
z dnia 6 maja 2005


w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnej Tamary Suchańskiej.

Na podstawie art. 190 ust. 1 pkt 2a ustawy z dnia 16 lipca 1998 r. ordynacja wyborcza do rad gmin, powiatów i sejmików województw ( Dz. U. z 2003 r. Nr 159, poz. 1547, oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219, Nr 102, poz. 1055 i Nr 167, poz. 1760) uchwala się co następuje:


§ 1. Stwierdza się wygaśnięcie mandatu radnej Rady Gminy Nowa Wieś Wielka Pani Tamary Suchańskiej z dniem 9 lutego 2005 r. wskutek naruszenia ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem określonych w odrębnych przepisach funkcji lub działalności, o których mowa w art. 24f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami).
 
§ 2.  Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.
 
§ 3. Uchwała wchodzi w życie  z dniem podjęcia.

 


Przewodniczący Rady


Franciszek Bizon

 

Oryginał uchwały do wglądu na stanowisku ds. obsługi organów gminy, pokój nr 20, tel. 52/320-68-61.



 
U z a s a d n i e n i e


Radna Gminy Nowa Wieś Wielka Pani Tamara Suchańska w dniu 8 lutego 2005 r. dokonała  zgłoszenia   podjęcia działalności gospodarczej. Działalność gospodarcza  ma być prowadzona  pod nazwą Indywidualna Praktyka Lekarska z siedzibą w Nowej Wsi Wielkiej przy ul. Bydgoskiej 14/2. Wskazany adres wykonywania działalności gospodarczej  to miejsce zamieszkania w lokalu mieszkalnym wynajmowanym od gminy Nowa Wieś Wielka przez radną.
Zgodnie z art. 190 ust. 1 pkt 2a  ustawy  z dnia 16 lipca 1998 r. ordynacja wyborcza do rad gmin, powiatów i sejmików województw ( Dz. U. z 2003 r. Nr 159, poz. 1547 ze zm.) wygaśnięcie mandatu radnego następuje wskutek m. in. naruszenia ustawowego zakazu łączenia mandatu radnego z wykonywaniem określonych w odrębnych przepisach funkcji lub działalności. Zagadnienie to zostało uregulowane   art. 24f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami), który stanowi, że  radni nie mogą prowadzić działalności gospodarczej na własny rachunek lub wspólnie z innymi osobami z wykorzystaniem mienia komunalnego gminy, w której radny uzyskał mandat, a także zarządzać taką działalnością lub być przedstawicielem czy pełnomocnikiem w prowadzeniu takiej działalności. Zarejestrowanie działalności  gospodarczej  w wynajmowanym od gminy mieszkaniu, w trakcie wykonywania  mandatu radnej, stanowi podstawę do stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego w trybie art. 190 ust. 1 pkt 2a cytowanej wyżej ustawy  ordynacja wyborcza do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw.
Wygaśnięcie mandatu radnego stwierdza rada gminy w drodze uchwały, najpóźniej w 3 miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu zgodnie z art. 190 ust. 2 ustawy. Uchwała rady gminy stwierdzająca wygaśnięcie mandatu radnego, z powodu niezaprzestania działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminnego ma charakter deklaratoryjny i tym samym wywołuje skutki ex tunc, czyli od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie powodujące wygaśnięcie mandatu - zarejestrowanie działalności gospodarczej.

 

Przewodniczący Rady


Franciszek Bizon



 
 
 
 

metryczka


Opublikował: Renata Sitek (11 maja 2005, 12:58:14)

Ostatnia zmiana: Renata Sitek (11 maja 2005, 14:26:48)
Zmieniono: uzupełnienie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 1722